Logo

انتشار کارنامه شرکت‌کنندگان جشنواره نشریات دانشجویی

دسته بندی : جشنواره تیتر
1400/04/21
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از انتشار کارنامه آثار شرکت‌کنندگان جشنواره نشریات دانشجویی تیتر ۱۲ برای اولین بار در تاریخ جشنواره خبر داد و گفت: صاحبان آثار بعد از مشاهده کارنامه آثار خود چنانچه نسبت به داوری اثر خود اعتراض داشته داشتند می‌توانستند ذیل صفحه کارنامه از امکان ثبت اعتراض استفاده کنند.
پایگاه خبری جشنواره تیتر

دکتر سیماسادات لاری با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی کارنامه آثار شرکت‌کنندگان منتشر می‌شود، گفت: کارنامه تمامی آثار راه یافته به مرحله اول داوری جشنواره از روز اعلام نتایج داوری مرحله اول از طریق حساب کاربری شرکت کنندگان در سامانه جشنواره قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: در دوره های قبلی جشنواره فقط اسامی و مشخصات راه یافته‌گان به مراحل بعدی جشنواره و گاهی فقط اسامی برگزیدگان نهایی اعلام می شد، اما امسال و در دوازدهمین دوره از جشنواره در اقدامی نو برای اولین بار کارنامه هر اثر و نشریه‌ بلافاصله بعد از اتمام فرآیند داوری ارائه شده و صاحبان آثار می‌توانند کارنامه آثار ارسالی خود را از طریق حساب کاربری خود در سامانه مشاهده و در بازه زمانی اعلام شده ثبت اعتراض نمایند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: پیش از این به یاد ندارم که در سطح جشنواره‌های دانشجویی و یا حتی جشنواره‌های ملی دیگر، کارنامه آثار ارائه شده باشد. اما سیاست این دوره از جشنواره تیتر ۱۲ تأکید بر شفاف‌سازی اقدامات بود و با وجود برخی مخالفت‌ها و انتقادها درباره انتشار کارنامه آثار، شورای سیاست‌گذاری در نهایت به این نتیجه رسید که کارنامه آثار منتشر شود و اکنون شاهد هستیم که این اقدام به مرحله عمل رسیده و امیدواریم که در دوره‌های بعدی جشنواره نیز تداوم داشته باشد.
رییس شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی نشریات دانشجویی تیتر ۱۲ به جزئیات کارنامه آثار هم اشاره کرد و اظهار داشت: کارنامه هر اثر شامل ریز نمرات اخذ شده در هر آیتم، نمره کل اثر و همچنین پایین‌ترین و بالاترین نمره راه یافته به مرحله نهایی در هر رسته است تا صاحبان آثار علاوه بر شناخت نقاط قوت و ضعف آثار خود، از پایین‌ترین و بالاترین نمره راه یافته به مرحله بعد اطلاع داشته باشند تا در در صورت وجود اعتراض اقدام کنند.
دکتر لاری فرایند ثبت اعتراض به نتایج داوری را نیز تشریح کرد و گفت: صاحبان آثار بعد از مشاهده کارنامه آثار خود چنانچه به داوری اثر خود اعتراض داشته می‌توانستند در بازه تعیین شده ذیل صفحه کارنامه از امکان ثبت اعتراض استفاده کنند و با ارائه توضیحات قابل دفاع درباره داوری اثر، اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: چهار روز برای ثبت اعتراض صاحبان آثار فرصت در نظر گرفته شده بود که بعد از اتمام این مهلت ۹۱۹ اعتراض در بخش‌های چهارگانه جشنواره ثبت گردید و در بازه زمانی یک هفته ای به این اعتراضات رسیدگی شد. همچنین نتایج داوری مرحله اول آثار و نشریات دریافتی در جشنواره تیتر ۱۲، هشتم تیر ماه اعلام شد که بر این اساس ۸۷۲ اثر و نشریه در رسته‌های مختلف توانستند به مرحله نهایی داوری راه یابند.

همچنین این تعداد پس از رسیدگی به اعتراضات به تعداد 957 اثر و نشریه افزایش یافت.
به گفته وی، در دوازدهمین دوره از جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی کشور که به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود، پس از دریافت ۲۸ هزار و ۲۷۱اثر از سوی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور، ۲۳ هزار ۷۸۹ اثر بعد از مرحله غربالگری اولیه توانستند جواز حضور در مرحله داوری را دریافت کنند.
لاری تاکید کرد: فرآیند داوری مرحله اول آثار و نشریات جشنواره تیتر ۱۲ از اواخر فروردین ماه آغاز شد و هشتم تیر ماه با اعلام اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی در حال پیگیری است.
مرحله نهایی داوری آثار به صورت حضوری و با دعوت از اساتید و پیشکسوتان روزنامه نگاری در دبیرخانه این جشنواره واقع در ستاد وزارت بهداشت برگزار می شود.
آثار راه یافته به مرحله ابتدایی جشنواره توسط دو داور و از طریق سامانه ای، داوری و ثبت نمره شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: این دوره از جشنواره برای اولین بار یک بخش بین المللی موسوم به سرزمین مادری نیز دارد که آثار نشریات دانشجویی دانشجویان فارسی زبان و غیر فارسی زبان خارج از کشور در این بخش شرکت کرده اند



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000